Co ćwiczyć kiedy bolą plecy?

Ból kręgosłupa może pojawić się z wielu różnych przyczyn – gdy się przeciążymy, dźwigając ciężkie rzeczy, w przypadku zbyt długiego przebywania w jednej, mało wygodnej pozycji, na przykład przez pracę siedzącą, albo z powodu istniejących już chorób kręgosłupa. Aby złagodzić dolegliwości bólowe, warto postawić na aktywność fizyczną i ćwiczenia, które nam w tym pomogą.

Czy można ćwiczyć, gdy bolą plecy?

Ból pleców może mieć wiele różnych przyczyn, dlatego w pierwszej kolejności warto zastanowić się nad tym, skąd biorą się nasze problemy. Jeżeli na przykład zbyt dużo czasu spędzamy w pozycji siedzącej, często odpowiednio wykonywane ćwiczenia mogą złagodzić rosnące napięcie i ból. Trzeba jednak rozsądnie dobierać aktywność i uważać, ponieważ w przeciwnym wypadku, zamiast pomóc, mogą tylko pogłębić problem. Dodatkowo mówi się też, że same ćwiczenia to nie wszystko – należy przede wszystkim dokładnie zapoznać się z powodem bólu i tego, z jakimi dokładnie dysfunkcjami mamy do czynienia.

Joga dla zdrowych pleców?

Jedną z częściej proponowanych aktywności, także przez lekarzy, dla zdrowia naszych pleców, jest joga, jako forma bezpiecznych ćwiczeń. Rzeczywiście, odpowiednio dobrane i wykonywane formy, mogą znacząco złagodzić dolegliwości bólowe i pomóc w rozciągnięciu ciała, wypracowania mięśni oraz pozbycia się nieprzyjemnego napięcia. Sposób na to, jak zacząć ćwiczyć jogę zobacz na szczuplejsza.pl, żeby zapoznać się z podstawowymi zasadami. Tylko dzięki takiemu podejściu, osiągnie się korzystne rezultaty bez szkody dla twojego zdrowia.

ćwiczenie jogi

Jakie są popularne ćwiczenia na kręgosłup?

Wybór ćwiczeń na zdrowy kręgosłup jest naprawdę bardzo szeroki, dlatego powinno się podejść do tej kwestii skrupulatnie i wybrać te, które nam nie zaszkodzą i nie pogłębią jeszcze bardziej problemu z plecami. Sprawdzają się tu tak proste ćwiczenia jak mostek, przy którym leżąc na plecach z ugiętymi kolanami, podnosimy pośladki ku górze czy koci grzbiet, wykonywany w klęku podpartym i polegający na wypychaniu pleców w górę.

Sprawdzić może się także wykonanie ukłonu japońskiego, czyli ćwiczenia, które wykonuje się, siedząc na piętach i wyciągając ręce jak najdalej do przodu po macie. Często wymienia się także takie ćwiczenia jak deska oraz balans. Czasami wystarczy też podciągać kolana do brzucha, znajdując się w pozycji leżącej.

Chodzi tutaj nie tylko o rozluźnienie napięcia i zlikwidowanie bólu, ale i wzmocnienie mięśni tułowia, by poprawić jego stabilność i siłę.

Pływanie na dolegliwości bólowe pleców

Zbawienne dla kręgosłupa jest także pływanie. Woda działa na nasze ciało, je odciążając i jest dla niego podparciem. Regularne pływanie może więc pomóc we wzmocnieniu mięśni i stawów przy niewielkim wysiłku i jednocześnie pozbyć się bólu pleców. Ma to też dalekosiężne konsekwencje, ponieważ tak wyćwiczone ciało jest silniejsze, a więc i bardziej odporne na ewentualne przeciążenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *